Druhé preteky víkendu TCR Europe skončili pre Maťa Homolu už v prvom kole

Slovenský reprezentant v automobilových pretekoch cestovných vozidiel, Maťo Homola, odchádza po druhých pretekoch TCR Europe v Barcelone so sladko-trpkou príchuťou v ústach. Hoci víkend odštartoval Maťo víťazstvom v kvalifikácii a včera skončil v prvých pretekoch na štvrtom mieste, dnešok nedopadol absolútne podľa predstáv.

Poďme však po poriadku. Včerajšia kvalifikácia vyšla Maťovi úplne dokonale, keď zajazdil doslova bezchybné kolo. O neskutočnej vyrovnanosti štartového poľa svedčí aj fakt, že 16 najrýchlejších jazdcov sa v kvalifikácii zmestilo do 0,9 s. Do prvých pretekov tak štartoval z prvého miesta. Nastavenie jeho Hyundai i30 N TCR bolo o niečo konzervatívnejšie, ako keby boli pripravení len na suché preteky, keďže dážď doslova visel „za nohu“ nad okruhom. Nakoniec to boli však suché preteky, kde Maťo nedokázal odolať trom o niečo rýchlejším jazdcom, práve vďaka nastaveniu jeho auta a „dokrúžil“ tak na stále výbornom štvrtom mieste a vziať si tak veľkú porciu bodov, ktorá bude dôležitá v koncoročnom zúčtovaní. Maťo sa tak posunul v priebežnom hodnotení na 5.miesto so stratou 25 bodov na prvé miesto.

Dnešný deň bol pre Maťa Homolu ako zo zlého sna. Vďaka obrátenému štartu do druhých víkendových pretekov tak šiel z 10. miesta, kde sa šlo poriadne telo na telo. „Mal som dobrý štart, naťahoval som sa s Clairetom, no nechával som mu miesto, aby sme ani jeden nedošli o preteky. V ľavej zákrute som čakal, že Lloyd si pôjde svoju stopu a mne nechá miesto, čo podľa pravidiel musí urobiť, no celkom nepochopiteľne to do mňa poslal, s úmyslom ma vytlačiť mimo trať, a trafil ma na predné koleso. Bola to taká rana, že mi až volant vyrazilo z ruky a mal som čo robiť, aby som neskončil v bariérach,“ povedal po pretekoch Maťo.

Po tomto kontakte bolo auto výrazne poškodené a Maťo sa snažil ešte udržať na trati, ide o každý bod. „Hneď v ďalšom kole som dôsledkom Lloydovho manévru dostal defekt – koleso bolo poškodené viac, ako som si myslel. Zašiel som ešte do boxov, aby sme ho vymenili a vrátil som sa na trať,“ uzatvára Maťo. Preteky si ešte odkrúžil, aj keď bolo viac ako nepravdepodobné, že by dokázal do hry ešte nejako zasiahnuť, no šanca na safety car bola. Maťo tak ukázal správneho bojovného ducha, ktorý sa snaží bojovať do posledného dychu.

Trest pre Lloyda sa v kontexte zničenia pretekov slovenskému pretekárovi zdá viac ako vágny – 10 s k celkovému času. Maťo sa tak bez bodového zisku v druhých pretekoch prepadol v celkovom hodnotení sezóny na 6. miesto.

Ďalšie preteky sú na programe o dva týždne, na legendárnom okruhu Spa – Francorchamps v Belgicku.

Kalendár TCR Europe 2020:
21. – 23. august PAUL RICARD (Francúzsko)
11. – 13. september ZOLDER (Belgicko)
25. – 27. september MONZA (Taliansko)
09. – 11. október BARCELONA (Španielsko)
22. – 24. október SPA-FRANCORCHAMPS (Belgicko)
06. – 08. november JARAMA (Španielsko)

Fotografie pretekárskeho auta: https://drive.google.com/open?id=1RrbU_x4cIhGWmsI6axtgWhE_qS1ptQ3I
Fotografie sezóna 2020 TCR Europe: http://bit.ly/homola_2020
Facebook: https://www.facebook.com/matohomola/
Youtube: http://bit.ly/YouTube_MH70
Instagram: https://www.instagram.com
Twitch: www.twitch.com/matohomola

Hyundai
Omv
Homola sro
Molip
Ims
Senec
Automagaizin
Auto Sport Foto
Bratislavský samosprávny kraj