Nebezpečný manéver iného jazdca stál Maťa v Monze pódiové umiestnenie

Nádherné preteky až do siedmeho kola pre Maťa Homolu. V ňom sa ešte pohyboval na treťom mieste, no Halder nedokázal férovo a ohľaduplne bojovať a pri druhom kontakte zostrelil Maťa z tretieho miesta. Obaja skončili mimo trať a Maťo bol s vážne poškodeným vozidlom s vytrhnutým kolesom vyradený z pretekov.

Pretekársky víkend sa v talianskej Monze začal už v piatok a počasie sa poriadne vyšantilo. Prvý tréning bol predčasne prerušený po červenej vlajke a vďaka silnému dažďu nebolo možné poriadne nič vyskúšať. Bolo by to aj relatívne zbytočné, keďže víkend má byť podľa predpovede slnečný. V druhom, už suchom tréningu skončil Maťo na 6. mieste. „S tréningami som spokojný a keďže potrebujem zbierať body, budem rád aj za podobný výsledok v kvalifikácii – keďže sa poradie otáča, chcel by som byť v kvalde na 5., alebo 6. mieste, aby som bol blízko predným priečkam,“ povedal Maťo po piatkových jazdách.

Sobotňajšia kvalifikácia priniesla radosť do tímu BRC Racing Team, keďže Maťo bol od začiatku opäť najrýchlejší Hyundai spomedzi celého štartového poľa a v jednom momente bol dokonca na prvom mieste. Po 20 minútach skončil Q1 na 4. mieste a komfortne postúpil do druhej kvalifikácie. Aj v nej bol opäť najrýchlejším jazdcom na Hyundai i30 N TCR slovenský pretekár a obsadil 6. miesto. Z tejto priečky aj štartoval do dnešných prvých pretekov.

Štart Maťovi nevyšiel úplne podľa jeho predstáv, stratil dve priečky, no aspoň sa mu tým pádom úspešne podarilo vyhnúť viacerým kontaktom. Ich výsledkom bolo vypadnutie niekoľkých jazdcov a Maťo sa šikovnou jazdou prepracoval až na tretie miesto.

Halder (Honda) sa k nemu začal približovať, keďže jeho auto na tomto okruhu fungovalo skutočne dobre a tiež nemal záťaž vo vozidle za „úspech“, ako Maťo po poslednom víkende. Logicky sa schyľovalo k súboju a Maťo o svoje tretie miesto skutočne nechcel prísť. „Bojoval som, čakal som súboj a v prvej šikane som ho možno mohol pustiť, ale pozíciu som tak ľahko dať nechcel. Dostal som parádnu ranu, ale našťastie len na bok. Hneď v ďalšej šikane, kam sme vchádzali skoro bok po boku bol Halder dlhý na brzdách, a čakal som, že ju skrátka prejde rovno. Išiel som si svoju stopu a nechcel som bojovať. Z pre mňa nepochopiteľných dôvodov sa však Halder prudko vrátil na trať a jednoducho ma zostrelil,“ povedal sklamaný Maťo po pretekoch.

Tento kontakt už jeho eNko nerozchodilo, keďže došiel o kompletné pravé predné koleso, vrátane zavesenia. Nádej na výborný bodový zisk sa jednoducho rozplynula. Maťov tím čaká veľké množstvo roboty, aby jeho otlčené auto dali do zajtrajších pretekov do poriadku

Druhé preteky môžete opäť sledovať aj naživo prostredníctvom Facebooku TCR Europe a na www.tcr-series.tv.

Časový harmonogram pretekov:
Piatok, 25.9.2020
11:40 – 12:10 1. voľný tréning
15:50 – 16:20 2. voľný tréning

Sobota, 26.9.2020
10:55 – 11:15 1. kvalifikácia
11:20 – 11:30 2. kvalifikácia
17:15 – 17:50 1. preteky (10 kôl, max 35 min.)

Nedeľa, 27.9.2020
13:00 – 13:35 2. preteky (10 kôl, max 35 min.)

 

Kalendár TCR Europe 2020:
21. – 23. august PAUL RICARD (Francúzsko)
11. – 13. september ZOLDER (Belgicko)
25. – 27. september MONZA (Taliansko)
09. – 11. október BARCELONA (Španielsko)
22. – 24. október SPA-FRANCORCHAMPS (Belgicko)
06. – 08. november JARAMA (Španielsko)

Fotografie pretekárskeho auta: https://drive.google.com/open?id=1RrbU_x4cIhGWmsI6axtgWhE_qS1ptQ3I
Fotografie sezóna 2020 TCR Europe: http://bit.ly/homola_2020
Facebook: https://www.facebook.com/matohomola/
Youtube: http://bit.ly/YouTube_MH70
Instagram: https://www.instagram.com
Twitch: www.twitch.com/matohomola

Hyundai
Auto
Homola sro
Senec
BSK