Nepochopiteľné rozhodnutie komisárov zmarilo Maťovi šancu na veľký bodový zisk v prvých pretekoch

Náročný štart do sezóny TCR Europe 2020 má za sebou Maťo Homola, mladý slovenský pretekár. Skúšku psychickej odolnosti mu pripravilo rozhodnutie stewardov v druhej kvalifikácii.

Vo voľných tréningoch v piatok na okruhu Paul Ricard tím hlavne skúšal nastavenia, ktoré by mohli na túto trať vyhovovať. Laborovanie s pneumatikami neprinieslo pre Maťa veľmi rýchly čas, keďže si ušetrili nové gumy do ďalšieho jazdenia a druhý tréning Maťo odjazdil na „starších“ pneumatikách.

„Som spokojný, nie som úplne vpredu, ale viem, že je tam rezerva, nakoľko sme jazdili staršie pneumatiky. Z auta mám veľmi dobrý pocit, verím, že zajtra to bude fungovať tak, ako si predstavujem,“ povedal Maťo po piatkových tréningoch.

Sobota začínala kvalifikáciou. V prvej kvalifikácii obsadil Maťo 10. miesto, čo pre neho znamenalo postup do druhej kvalifikácie z desiateho miesta. Jeho tímový kolega do Q2 nepostúpil. V druhej kvalifikácii Maťo tlačil o niečo viac a niekoľkokrát porušil limity trate. Toto malo viesť k zrušeniu jeho najlepšieho času. Stewardi však prijali nepochopiteľné rozhodnutie: „Nerozumiem tomu. V žiadnych pravidlách nie je napísané, že som mal dostať trest. Skrátka môj čas mali zrušiť a namiesto toho som dostal trest 5 miest prepad na štarte, s argumentáciou, že zrušenie času by nič neprinieslo. Nie je to fér,“ povedal po kvalifikácii rozhorčený Maťo Homola.

Do pretekov teda odštartoval zo 17. miesta. Už v prvom kole sa po výbornom štarte dostal za tímového kolegu Nagya a následne dokázal nielen benefitovať z bojov pred ním, ale aj ukázal svoje jazdecké umenie: „Podarilo sa mi niekoľkých jazdcov predbehnúť a prepracovať sa vpred, z čoho mám veľkú radosť. Jeden jazdec ma pretočil a vďaka tomu získal pozíciu, som zvedavý, ako k tomu pristúpia rozhodcovia,“ konštatuje po pretekoch Maťo.

K penalizácii nakoniec došlo a v pretekoch obsadil finálne 8. miesto. Do tých zajtrajších bude štartovať už z 12. priečky, keďže penalizácia platila len pre prvé preteky. „Dnes som si aspoň dobre zapretekal. Dostať sa zo 17. miesta na štarte na konečné ôsme vždy poteší. Stále si však myslím, že rozhodnutie nebolo správne. Ale aj taký je pretekársky život a niekedy skrátka nie je všetko fér. Hádžem to za hlavu a zajtra idem do pretekov s čistou hlavou,“ uzatvára Maťo.

Časový harmonogram pretekov:
Piatok, 21.8.2020
9:00 – 9:30 Free Practice 1
14:19 – 14:49 Free Practice 2

Sobota, 22.8.2020
9:00 – 9:20 Qualifying 1
9:25 – 9:35 Qualifying 2
12:50 – 13:25 Race 1 (10 kôl, max 35 min.)

Nedeľa, 23.8.2020
12:15 – 12:40 Race 2 (10 kôl, max 35 min.)

Kalendár TCR Europe 2020:
21. – 23. august PAUL RICARD (Francúzsko)
11. – 13. september ZOLDER (Belgicko)
25. – 27. september MONZA (Taliansko)
09. – 11. október BARCELONA (Španielsko)
22. – 24. október SPA-FRANCORCHAMPS (Belgicko)
06. – 08. november JARAMA (Španielsko)

Fotografie pretekárskeho auta: https://drive.google.com/open?id=1RrbU_x4cIhGWmsI6axtgWhE_qS1ptQ3I
Fotografie sezóna 2019 TCR Europe: https://goo.gl/Rjm5VV
Facebook: https://www.facebook.com/matohomola/
Youtube: http://bit.ly/YouTube_MH70
Instagram: https://www.instagram.com
Twitch: www.twitch.com/matohomola

Hyundai
Omv
Homola sro
Molip
Ims
Senec
Automagaizin
Auto Sport Foto
Bratislavský samosprávny kraj