Maťo Homola desiaty v prvých pretekoch TCR Europe 2021 na Nürburgringu

Slovenský automobilový reprezentant mal pred týmto víkendom neľahkú úlohu, chcel sa umiestniť najvyššie, ako to bude možné, no mal so sebou 40 kg „ruksak“ vďaka výbornému výsledku na posledných pretekoch v Spa. V prvých pretekoch dokázal skončiť po štarte z 14. miesta na 10., no druhé preteky víkendu, žiaľ, nedokončil.

Poďme však pekne od začiatku. Maťo dostal ešte pred začiatkom víkendu do auta záťaž 40 kg – teda akúsi „odmenu“ za to, že sa mu darilo v kvalifikácii počas posledných pretekov v Spa. Táto daň za rýchlosť sa dáva vždy tým najrýchlejším z predošlého podujatia, aby bolo možné lepšie vyrovnať sily a mala by pomôcť ďalším jazdcom. Maťo vo voľných tréningoch, ktoré sa jazdili v piatok nešiel likvidovať nové gumy, takže skúšali rôzne nastavenia na starších a preto jeho časy nepatrili medzi najoslnivejšie. Cieľom bolo čo najviac nových pneumatík odložiť do kvalifikácie. V prvom a druhom tréningu tak obsadil 14. a 12. miesto.

Kvalifikácia bola odštartovaná v sobotu vo veľmi rýchlom tempe, keď rýchle časy padali jeden za druhým a jazdci sa v prvej desiatke striedali ako dôchodcovia pri zlacnených banánoch v supermarkete. Maťo sa v jeden moment držal dokonca na 5. mieste, no vzápätí bol odstrčený nižšie. O nenormálnej vyrovnanosti svedčí to, že prvých 14 jazdcov delilo len 1,038 s. Maťovi chýbalo na top 12 a na postup do Q2 len 0,047 s!!! Keď si odmyslíme Maťových 40 kg navyše, mohol byť výrazne vyššie, veď sa vraví, že 10 kg pridáva cca 0,1 s na kolo.

Prvé víkendové preteky sa odohrali pár hodín po kvalifikácii. Maťo Homola do nich štartoval nakoniec zo 14. priečky. Po výbornom štarte uchmatol niekoľko pozícii hneď po štarte a v štvrtom kole zakotvil na 10. mieste na ktorom aj dokončil preteky. Fantastický výkon s mnohými kilami navyše a veľmi nepriaznivo nastaveným BoP. „Išlo sa mi veľmi dobre, kilá navyše som cítil, no auto sa nám podarilo veľmi dobre naladiť. Mám z toho radosť, predbiehanie na tejto trati nie je najjednoduchšie a mne sa podarilo pár vydarených manévrov,“ zhodnotil prvé preteky Maťo Homola.

V druhých pretekoch, ktoré boli na programe dnes krátko pred 13:00, už situácia nebola tak ružová. „Dúfal som, že aj dnes by sa mohlo zadariť tak ako včera, no žiaľ, už som nebol vždy na dobrej pozícii v prípade väčšej „skrumáže“, teda tam, kde došlo k tlačenici som nebol akoby víťazom, ale skôr tým spomaleným, povedal Maťo a dodal: „Jeden z jazdcov zabrzdil pred zákrutou o niečo skôr, ako by sa tam malo, tak som ho zľahka naťukol, no tento kontakt mi rozbil predný nárazník a to mi začalo celkom slušne likvidovať gumu. Potom mi ešte v siedmom kole odišla polos, takže som preteky nemohol dokončiť,“ uzatvára sklamaný Maťo.

Taký je motoršport a nie vždy to všetko vyjde podľa predstáv. Najbližšie sa slovenský jazdec predstaví na konci septembra na legendárnom talianskom okruhu v Monze.

Kalendár TCR Europe 2021:
07. – 09. máj SLOVAKIA RING (Slovensko)
28. – 30. máj LE CASTELET (Francúzsko)
18. – 20. jún ZANDVOORT (Holandsko)
29. – 31. júl SPA-FRANCORCHAMPS (Belgicko)
03. – 05. september NURBURGRING (Nemecko)
24. – 26. september MONZA (Taliansko)
08. – 10. október BARCELONA (Španielsko)

Hyundai
Omv
Homola sro
Molip
Ims
Senec
Automagaizin
Auto Sport Foto
Bratislavský samosprávny kraj