Maťo Homola má za sebou ďalší ťažký víkend – preteky na Nürburgringu nedokončil

Neštandardný víkend na slávnom nemeckom okruhu Nürburgring, zakončili jediné preteky víkendu, ktoré slovenský pretekár po sérii kontaktov z dôvodu poškodenia vozidla, žiaľ, nedokončil.

Piatok sa začal pre celý pretekársky tím HYUNDAI | Janik Motorsport výborne, obom jazdcom sa darilo a vo voľných tréningoch zajazdili veľmi solídne časy. Maťo obsadil v prvom z nich ôsme miesto a v druhom skončil na piatej priečke. Sľubný začiatok víkendu a veľké očakávania od kvalifikácie.

Tá sa mala konať hneď v sobotu ráno, pred deviatou hodinou. Celý paddock vrátane trate halila extrémna hmla, dážď a nízke teploty. Skrátka typické počasie na Nürburgringu, keď cca 10 km od okruhu svietilo slnko a z trate sa hmla nepohla až do cca 17:00. To znamená, že všetky aktivity na okruhu boli priebežné rušené. Riaditeľstvo pretekov rozhodlo o zrušení kvalifikácie, štartový rošt na preteky sa určil podľa najlepšieho času z prvého alebo druhého voľného tréningu. Kým bola nádej, že sa v sobotu odjazdia preteky, znelo to dobre – Maťo by tak do Race 2 štartoval z 2. miesta.

Race 1 však nakoniec nebolo možné v sobotu odjazdiť, čím došlo k zrušeniu pretekov č. 2 v nedeľu večer a na ich miesto boli odsunuté preteky č. 1. Aj toto je daň za plný pretekársky víkend seriálu DTM, kde bolo TCR v rámci sprievodných pretekov. Možno sa to niekomu nezdá fér, ale je to skrátka motoršport. Niekedy jednoducho je to tak.

A že je to jednoducho tak, sa presvedčil aj Maťo počas prvých (a jediných) pretekov, ktoré sa konali v nedeľu o 17:50. Pred nájazdom do štvrtej zákruty po štarte z 9. miesta sa dostal do neprehľadnej situácie, po ktorej došlo ku kontaktu s iným jazdcom a vážnemu poškodeniu auta.

„Veľmi som sa sem tešil, podarilo sa nám pohnúť novým smerom nastavenia vozidla a auto aj vo voľných tréningoch fungovalo. Vedel som, že v TOP 10 v kvalde budem. Nanešťastie, kvalifikácia a ani druhé preteky sa nekonali, musel som hrať s kartami aké som mal. V prvom kole a v prvých zákrutách bola ohromná tlačenica a cez rozvírený prach som nič nevidel. Žiaľ, došlo ku kontaktu a preteky sa pre mňa skončili,“ zhodnotil víkend Maťo Homola.

Maťo je však veľký bojovník, hoci by sa mohlo zdať, že táto sezóna ide skutočne proti nemu. Z deviatich pretekov videl cieľovú pásku len 4 krát: „Áno, nevyzerá to najlepšie. Ale nie je to o tom, že koľko krát človek uspeje. Ale koľkokrát sa dokáže zdvihnúť ak neuspeje a bojuje ďalej. V septembri ideme do Monzy, kde som minulý rok vyhral. Hlavu hore a držte palce!“

KALENDÁR TCR EUROPE 2022
29. 04 – 01. 05 PORTIMAO (Portugalsko)
21. – 22. 05 LE CASTELET (Francúzsko)
17. – 19. 06 SPA-FRANCORCHAMPS (Belgicko)
01. – 03. 07 NORISRING (Nemecko)
26. – 28. 08 NÜRBURGRING (Nemecko)
23. – 25. 09 MONZA (Taliansko)
14. – 16. 10 BARCELONA (Španielsko)

Hyundai
Auto
Homola sro
Senec
BSK