Mato Homola na pódiu na Red Bull Ringu a stále v čele šampionátu

Napriek veľkému hmotnostnému handicapu dokázal slovenský pretekár získať počas víkendu slušnú porciu bodov. V prvých pretekoch obsadil štvrtú a v druhých pretekoch tretiu priečku. Stále sa tak nachádza na prvom mieste v priebežnom hodnotení šampionátu.

Počas celého víkendu si Maťo vo svojom aute nosí poriadne ťažkého spolujazdca, ktorý má až 40 kg – sú to závažia ako daň za úspech a prvé miesto z kvalifikácie z posledného pretekárskeho víkendu v Maďarsku. Od niektorých áut bol tak ťažší až o 50 kg, keďže majú vrámci BoP (Balance of Performance – vyrovnávanie výkonu aj úpravou hmotnosti automobilov) o 10 kg menej, ako je predpísaná hmotnosť.

„Už v prvých tréningoch mi bolo jasné, že to bude náročné. Dve dlhé rovinky, z toho jedna do riadneho kopca – to nebolo nič vhodné pre moje ťažké auto. Navyše, jedna automobilka naozaj doslova lieta na rovinkách a aj keď som v slip streame, tak sa mi vzďaľujú,“ povedal po voľnom tréningu Maťo. V ňom dokázal zajazdiť tretí najrýchlejší čas.

V kvalifikácii sa už ukázal skutočný rozdiel v rýchlosti vozidiel a Maťove „spomalené“ auto, žiaľ, nestačilo na viac ako piate miesto, hoci Maťo robil čo najviac mohol. „Je to extrém, len v prvej zákrute a na dvoch rovinkách stratím pol sekundy, nech robím čokoľvek,“ povedal po kvalifikácii Maťo a dodal: „Možno by som vedel stiahnuť ešte 2-3 desatiny, ale to je tak maximum.“

Piate miesto z kvalifikácie určilo aj Maťovu štartovú pozíciu do prvých pretekov. Štart nepatril medzi najvydarenejšie, ale aj vďaka nemu sa Maťo dokázal vyhnúť kontaktom v prvej zákrute a dostal sa na tretiu priečku. Tú si však dlho neužil, zakrátko sa okolo neho prerútilo francúzske auto, ktoré na rovinkách ide ako z praku. Maťo sa tak ocitol na štvrtej priečke, ktorú sa mu podarilo udržať až do záveru pretekov.

Nedeľňajšie preteky priniesli omnoho viac napínavých momentov a tiež lepší výsledok pre slovenského reprezentanta. Maťo štartoval až zo šiesteho miesta a musel sa prepracovať vpred. Po ostrom kontakte medzi dvomi jazdcami sa Maťo dokázal dostať na štvrtú priečku. Po technických problémoch výrazne spomalil jazdec na tretej priečke a Maťo ho dokázal predbehnúť. V posledných troch kolách sa ešte dotiahol na jazdcov pred sebou, ale s celkovým výsledkom sa mu už nepodarilo viac spraviť.

„Veľmi sa teším z tretieho miesta, bolo skutočne vydreté. Dnes pri mne stálo aj to „šťastíčko“, ale mal som aj dobrý pocit zo svojej jazdy. Auto som žmýkal ako sa dalo, ale môjho „spolujazdca“ som veľmi cítil. Teším sa však, vďaka nevydarenej kvalifikácii by som mal byť na domácom okruhu Slovakia Ringu výrazne ľahší a tým pádom by mal byť výsledok ešte lepší!“ povedal na záver víkendu Maťo Homola.

Všetkých slovenských fanúšikov srdečne pozývame na víkend plný benzínu (a vďaka kamiónom aj nafty), ktorý sa bude konať na jedinom slovenskom pretekárskom okruhu – na Slovakia Ringu, už 9.-11.6 2023.

KALENDÁR TCR EASTERN EUROPE 2023

08. – 09. 04 OSCHERSLEBEN (Nemecko)
29. – 30. 04 HUNGARORING (Maďarsko)
20. – 21. 05 RED BULL RING (Rakúsko)
09. – 11. 06 SLOVAKIA RING (Slovensko)
05. – 06. 08 MOST (Česká republika)
09. – 10. 09 BRNO (Česká republika)

Hyundai
Auto
Homola sro
Senec
BSK