Maťo Homola si z Norisringu odváža peknú porciu bodov

Dvojnásobné umiestnenie v TOP 10 je príjemnou náplasťou na nevydarený začiatok sezóny, z jednoduchého a predsa náročného Norisringu si domov odnáša šieste a deviate miesto.

Oba piatkové tréningy ovplyvnilo veľmi výrazne počasie – počas celého piatku na nemeckom okruhu výrazne pršalo, len s malými prestávkami. Nikto z jazdcov si tak nový okruh v seriáli pred sobotňajšou kvalifikáciou ani nemohol vyskúšať na suchých pneumatikách. Maťovi však táto trať sadla od prvého momentu – hneď v prvom zajazdil na polosuchej/polomokrej trati štvrtý najrýchlejší čas a v tom druhom počas silného dažďa skončil na 12. mieste.

V sobotu už na všetkých čakalo parádne letné slnečné počasie. O postup do druhej kvalifikácie sa zviedol extrémne náročný boj – prvých 14 jazdcov delilo len 0,475 s! Samozrejme, môže za to aj extrémne krátky, len 2,3 km okruh, no aj to to ukazuje nesmiernu vyrovnanosť. Maťovi sa podarilo do Q2 prebojovať, menej šťastia, žiaľ, už mal jeho kolega z tímu HYUNDAI | Janík Motorsport Jáchym Galáš, ktorý skončil práve na spomínanom 14. mieste.

„Mám veľkú radosť – v druhej kvalde to bolo opäť neskutočne tesné – podarilo sa mi parádne piate miesto, čo znamená štart z veľmi dobre pozície aj do prvých aj do druhých pretekov,“ povedal po kvalifikácii Maťo.

Prvé preteky štartoval Maťo z piatej priečky. hneď v prvej zákrute došlo k niekoľkým kontaktom, a na trať bol povolaný safety car, ktorý zotrval krúžiť na okruhu takmer polovicu pretekov. Ešte v prvom kole a prvej zákrute sa prebojoval na štvrté miesto, o tieto pozície však v poslednej zákrute prvého kola prišiel – zostal tak na šiestom mieste, na ktorom aj celé preteky dokončil.

Nedeľňajšie preteky štartoval slovenský reprezentant zo šiestej priečky. Prvá zákruta na Norisringu je 180 stupňový „vracák“ a v takmer každých pretekoch tu dochádza k množstvu kontaktov a často aj k hromadným nehodám. Tentokrát dostal Maťo ranu aj zozadu aj z boku, za ním idúci jazdec ho na brzdách nielen otočil ale ešte ho aj poriadne tlačil. Maťo mal čo robiť aby sa dokázal vrátiť na trať, žiaľ až na 13. mieste. Preteky boli plné súbojov a viacerí jazdci ich nedokončili. Maťo Homola nakoniec prišiel do cieľa v TOP 10, na deviatej priečke.

„Nepáči sa mi rozhodnutie, po ktorom nedošlo k penalizácii jazdca, ktorý mi doslova pokazil celé preteky. Nie je to fér. Ale to, žiaľ, pretekársky život niekedy nie je. Teším sa, že som oboje preteky dokončil a beriem aj nejaké body. Teraz nás čaká letná prestávka, budeme mať všetci čas na oddych. Na konci augusta sa do Nemecka vraciame, na legendárny okruh Nurburgring. Verím, že prídem ešte silnejší.“

 

KALENDÁR TCR EUROPE 2022
29. 04 – 01. 05 PORTIMAO (Portugalsko)
21. – 22. 05 LE CASTELET (Francúzsko)
17. – 19. 06 SPA-FRANCORCHAMPS (Belgicko)
01. – 03. 07 NORISRING (Nemecko)
26. – 28. 08 NÜRBURGRING (Nemecko)
23. – 25. 09 MONZA (Taliansko)
14. – 16. 10 BARCELONA (Španielsko)

Hyundai
Auto
Homola sro
Senec
BSK