Maťo Homola si vypil vo Francúzsku pohár horkosti do úplného dna
Keď už sme boli smutní po nevydarenom výsledku v Portugalsku, vyzeralo to, že smola by mohla byť za nami a že sa nám začne dariť. Potom však prišli ďalšie nedokončené preteky a nočná mora po francúzsky pokračovala ďalej.
Je to tak, pretekársky život nie je spravodlivý. Veľkosť jazdca však nie je len v jeho víťazstvách, ale aj v chuti sa znova postaviť, keď vás osud zráža na kolená a bojovať ďalej. Ako sme uviedli, už prvý pretekársky víkend v Portimau nebol dobrý, keď Maťo dokončil len jedny preteky. Vo Francúzsku sa mu však nepodarilo uvidieť cieľovú pásku ani v prvých, ani druhých pretekoch víkendu.
Opäť to všetko začínalo veľmi pozitívne, slovenský automobilový reprezentant ukazoval výborné tempo v prvom aj druhom voľnom tréningu, kde obsadil piate a siedme miesto. Všetka snaha tímu sa upierala na kvalifikáciu, kde bol jasný cieľ umiestnenie v TOP 10. Postup z Q1 do Q2 bol relatívne jednoduchý, Maťo mal dobrú rýchlosť a do druhej kvalifikácie medzi 12 najrýchlejších sa bez problémov dostal.
Tu sa to však začalo lámať, Maťovi sa nepodarilo v 10 min limite kvalifikácie zajazdiť ani jeden rýchly čas, nakoľko mu boli obe kolá zrušené, za porušenie limitov trate. Tým pádom v kvalifikácii obsadil len 12. miesto, ktoré znamenalo aj jeho štartovaciu pozíciu do oboch pretekov.
Prvé preteky odštartoval veľmi dobre a začal zvádzať tvrdé boje, no už od 5. kola sa začal sťažovať na volant, ktorý sa mu začal vytáčať doľava a v pravotočivých zákrutách začal strácať, hoci bol v tej chvíli na deviatom mieste. V deviatom kole, teda jedno kolo do konca už bolo jasné, že ide o defekt a v tom poslednom musel Maťo svoje vozidlo odstaviť. Tento defekt spôsobila technická závada na ramene, ktoré sa uvoľnilo a výrazne zmenilo geometriu, čo nezvratne poškodzovalo a prehrievalo pneumatiku až to materiál nevydržal a ľavá predná guma praskla.
Po tejto studenej sprche tím HYUNDAI | Janík Motorsport prekontroloval doslova každú skrutku na aute, aby k podobnej udalosti nedošlo. Do druhých pretekov, ktoré sa išli v nedeľu štartoval Maťo ešte z lepšej, 10. pozície, vďaka penalizácii dvoch jazdcov, ktorí jazdili pred ním. Od tretieho kola začal výrazne zrýchľovať a z deviateho miesta sa začal doťahovať na jazdcov pre ním. V 4. kole však nešťastne trafil obrubník a došlo k ďalšiemu pomalému defektu. Maťo tentokrát odjazdil 8 kôl a opäť musel v deviatom svoju Elantru N TCR odstaviť.
„Dlho som počas pretekov nedostal defekt a vlastne asi nikdy v dvoch pretekoch po sebe, ešte k tomu na rovnakom kolese. To, čo na prvý pohľad môže vyzerať ako príliš agresívne nastavená geometria je vlastne len zhoda náhod, ktoré sa skrátka niekedy v živote stávajú. Musím sa z toho „otrepať“, pred nami je ešte 5 víkendov a veľa bodov na rozdávanie. Zatiaľ to všetko vyzerá celkom zle, veď zo štyroch pretekov som dojazdil vlastne len jedny. Ja sa však nevzdávam, postavím sa a idem bojovať znova. Všetkým fanúšikom ďakujem za veľkú podporu, ktorú od vás dostávam, aj keď sa mi tieto dva víkendy nedarilo, veľmi si to vážim,“ uzatvára Maťo.
Ďalšie preteky nás čakajú v polovici júna, na Maťovom obľúbenom okruhu Spa-Francorchamps. „Spa mám veľmi rád, vždy sa mi tu darilo a minulý rok v TCR Europe som aj zvíťazil. Spravím všetko preto, aby som sa opäť prebojoval na špicu štartového poľa!“, konštatuje Maťo. Aj vďaka RTVS šport ich budete môcť sledovať priamo na vašich televíznych obrazovkách.
KALENDÁR TCR EUROPE 2022
29. 04 – 01. 05 PORTIMAO (Portugalsko)
21. – 22. 05 LE CASTELET (Francúzsko)
17. – 19. 06 SPA-FRANCORCHAMPS (Belgicko)
01. – 03. 07 NORISRING (Nemecko)
26. – 28. 08 NÜRBURGRING (Nemecko)
23. – 25. 09 MONZA (Taliansko)
14. – 16. 10 BARCELONA (Španielsko)