Maťo Homola na Red Bull Ringu opäť s víťazstvom
Druhý pretekársky víkend sa konal na slávnom rakúskom okruhu, ktorý býva pravidelne dejiskom aj pretekov Formule 1. Slovenskému automobilovému reprezentantovi Maťovi Homolovi sa opäť podarilo v jedných pretekoch zvíťaziť, z druhých si odniesol body za štvrté miesto.
Počas piatka mali pretekári k dispozícii jedno testovanie a jeden voľný tréning. Už od začiatku však slovenský pretekár vedel, že to na kopcovitom okruhu nebude ani náhodou jednoduché, keďže vo svojom aute mal pribalený balast s hmotnosťou 40 kg, ako daň za výborné výsledky na maďarskom okruhu Balaton Park, kde zvíťazil v kvalifikácii, prvých pretekoch a v druhých pretekoch skončil na treťom mieste.
Na tak rýchlom a náročnom okruhu je každý kilogram navyše cítiť, ukázalo sa to aj v rýchlosti vo voľnom tréningu, kde Maťov najlepší čas stačil na druhú priečku. Rovnaký výsledok sa Maťovi podaril aj v sobotňajšej kvalifikácii. Tá určila aj jeho štartovnú pozíciu v prvých pretekoch.
Po nevydarenom štarte sa Maťo prepadol na tretie miesto a musel o svoju pozíciu bojovať. Na začiatku tretieho kola sa však úspešne prebojoval na druhé miesto a v ôsmom kole už viedol preteky. Boli to dramatické súboje, no nakoniec si Maťo a Adam Kout, obaja jazdci tímu Hyundai | Janík Motorsport odniesli prvé a druhé miesto z prvých pretekov. „Boli to parádne preteky, viacero tvrdých súbojov, som veľmi rád, že sa mi podarilo zvíťaziť. Auto som musel poriadne „žmýkať“, ale nakoniec to vyšlo,“ povedal po pretekoch slovenský pretekár.
V druhých pretekoch štartoval Maťo až z 9. priečky, no postupne sa prepracovával vpred. Bolo to náročné, predsa len s hmotnosťou navyše bol jeho Hyundai Elantra N TCR výrazne spomalený a na kopcovitom Red Bull Ringu to bolo cítiť. Nakoniec sa mu podarilo prebojovať na 4. priečku na ktorej došiel až do cieľa pretekov.
„Štart z 9. miesta s najvyšším balastom nie je jednoduchý, ale zabojoval som bez väčšieho rizika, keďže myslím na šampionát. Zasekol som sa za pár jazdcami a top 3 mi vtedy ušla. Postupne som ich sťahoval a chýbalo mi kolo-dve, aby som sa dostal na 3. miesto. Veľmi sa teším sa už o 3 týždne na domáci víkend na Slovakia Ringu. Ďakujem všetkým za podporu, stále vediem šampionát a to je v tejto chvíli najdôležitejšie,“ uzavrel Maťo.
KALENDÁR TCR EASTERN EUROPE 2024
27. – 28. 04 BALATON PARK (Maďarsko)
18. – 19. 05 RED BULL RING (Rakúsko)
08. – 09. 06 SLOVAKIA RING (Slovensko)
03. – 04. 08 MOST (Česká republika)
07. – 08. 09 BRNO (Česká republika)
21. – 22. 09 SALZBURGRING (Rakúsko)