Maťo Homola zvíťazil v oboch pretekoch TCR Eastern Europe na Slovakia Ringu!

Domáci víkend bol pre slovenského jazdca veľmi špeciálny. Na Slovakia Ringu boli plné tribúny, ktorým Maťo Homola ukázal parádny motoršport a potešil obrovské množstvo slovenských fanúšikov víťazstvami v oboch pretekoch. V tých druhých dokonca štartoval z ôsmeho miesta.

V kvalifikácii sa slovenský pretekár umiestnil na druhom mieste, za rýchlo jazdiacim Nemcom Kircherom, čo znamenalo štart do prvých pretekov z prvého radu. Dobrá pozícia z pohľadu pretekov a tiež do ďalšieho pretekárskeho víkendu, kde by Maťo nemal dostať najväčší hmotnostný „bonus“ za kvalifikáciu.

V prvých pretekoch sa Maťovi podarilo hneď v prvom kole na osychajúcej trati predbehnúť nemeckého pretekára, ktorý je jeho hlavný súper v celom šampionáte a v priebežnom hodnotení pretekov bol pred týmto víkendom na druhom mieste. „Následne som si kontroloval svoju pozíciu a aj s najrýchlejším kolom som na mojej obľúbenej trati zvíťazil,“ povedal po pretekoch Maťo Homola. Ešte v ten večer však došlo k diskvalifikácii Kirchera, ktorého auto nevyhovovalo technickým predpisom.

Následne Maťo rozhodoval žrebom o tom, koľko jazdcov z prvých pretekov bude mať vymenenú pozíciu do druhých pretekov. Vyžreboval číslo 8, čo znamenalo, že do druhých pretekov štartoval až z ôsmeho miesta.

Po solídnom štarte si Maťo udržal svoju pozíciu a už v prvej zákrute začal svoju cestu vpred. „Zbadal som, že z jazdca predo mnou sa dymí, čo bol signál, že asi z neho tečie aj olej. Preto som brzdil o niečo skôr, vďaka čomu som získal hneď v prvej zákrute 2 pozície, keďže jazdci predo mnou dostali šmyk a boli „širokí“,“ povedal Maťo. Musel si však dávať veľký pozor, keďže okolo neho bolo veľa jazdcov a celkom tlačenica. Správne načasoval predbiehacie manévre a už v druhom kole sa pohyboval na štvrtej priečke.

Keď sa posunul na tretie, od svojho inžiniera dostal informáciu, že na prvom mieste jazdiaci Ghermandi dostal 10-sekundovú penalizáciu za predčasný štart. Maťo sa postupne dostal až na druhú pozíciu a bezpečne držal druhú priečku. Zbytočne sa nesnažil predbiehať, aby nedošlo k zbytočnému kontaktu, keďže prvý jazdec držal svoje miesto, akoby nevedel o svojom treste. „V poslednom kole som ho chcel ešte kvôli fanúšikom predbehnúť, no nechcel som riskovať stratu „istého“ víťazstva a takmer medzi nami došlo ku kontaktu. Nešiel som do toho tak, akoby trest nemal a bojoval by som o skutočné prvenstvo,“ dodal Maťo.

Hneď po prejdení cieľovou čiarou však z toho bolo pre slovenského jazdca dvojité víťazstvo na domácej pôde.

„Veľmi sa z tohto výsledku teším, tribúny na Slovakia Ringu boli plné a mám z toho veľkú radosť. Je to obrovská porcia bodov a tiež utvrdenie mojej pozície na čele priebežného hodnotenia celého šampionátu. Veľmi ďakujem tímu Hyundai | Janík Motorsport za výborne pripravené auto a tiež mojim partnerom a rodine za podporu,“ uzavrel nesmierne vydarený víkend Maťo.

KALENDÁR TCR EASTERN EUROPE 2023

08. – 09. 04 OSCHERSLEBEN (Nemecko)
29. – 30. 04 HUNGARORING (Maďarsko)
20. – 21. 05 RED BULL RING (Rakúsko)
09. – 11. 06 SLOVAKIA RING (Slovensko)
05. – 06. 08 MOST (Česká republika)
09. – 10. 09 BRNO (Česká republika)

Hyundai
Auto
Homola sro
Senec
BSK