Maťo
„Ahojte, som Maťo Homola a jazdím európsky šampionát TCR Eastern Europe s víťazným autom Hyundai Elantra N TCR v tíme Janík Motorsport. Plní sa mi sen a vy ste pri tom. Never give up!“
2023 TCR Eastern Europe & Hyundai Elantra N TCR
V roku 2023 vstupuje Maťo Homola už do tretej sezóny s českým tímom Janík Motorsport a druhú sezónu bude sedlať víťazné auto FIA WTCR – Hyundai Elantra N TCR, s ktorým má Maťo a celý tím skúsenosti z miulej sezóny. Maťo sa bude zúčastňovať šampionátu TCR Eastern Europe, ktorý sa pôjde na okruhoch v blízkosti Slovenska, čo dáva fanúšikom príležitosť prísť podporiť Maťa priamo na okruh. Čerešničkou na torte sú domáce preteky na Slovakia Ringu v júni, kde očakávame veľkú podporu fanúšikov a super atmosféru.
2022 TCR Europe & Hyundai Elantra N TCR
V poradí štvrtá Maťová sezóna v TCR Europe sa niesla v znamení novej techniky a tou bola nová zbraň Hyundai Motorsport v kategórií TCR – Hyundai Elantra N TCR. Maťo opäť spojil sily s českým tímom Janík Motorsport a po počiatočných rozpačitých výsledkoch dokázal Maťo získať vynikajúce 2. miesto na legendárnej trati Spa-Francorchamps. Avšak zranenie zápästia počas sezóny a následná operácia nedovoľovala Maťovi dokončiť sezónu a tým pádom vynechal posledné dve podujatia TCR Europe.
2021 TCR Europe & Hyundai i30 N TCR
Na konci sezóny 2020 sa črtala možná spolupráca toho najlepšieho, čo Česko-Slovensko ponúka v okruhovom motoršporte. Spojenie Maťa Homolu, inžiniera Jara Krajčího a českého tímu Janík Motorsport sa zdala pre Maťa ako veľká príležitosť, ako v sezóne 2021 dokázať svetu, že aj česko-slovenský tím môže poraziť veľké krajiny. Prvú polovicu sezóny sa Maťo trápil s nevyhovujúcim BOP jeho i30 N TCR, avšak v druhej polovici sezóny nazbieral veľkolepé víťazstvo v Monze a druhé miesto na okruhu Spa-Francorchamps.
2020 TCR Europe & Hyundai i30 N TCR
Po prvej sezóne s najúspešnejším autom TCR – Hyundai i30 N TCR, sa pre rok 2020 Maťo rozhodol pre prestup k talianskému tímu BRC Racing, ktorý vyvíjal a pripravoval autá Hyundai i30 N TCR pre Svetový šampionát FIA WTCR. Po viacerých pódiových umiestneniach a najlepších kvalifikáciach medzi vozidlami Hyundai, skončil Maťo v celkovom hodnotení na konečnom 7. mieste.
2019 TCR Europe & Hyundai i30 N TCR
Po masívnom náraste nákladov pre štart vo FIA WTCR a limitujúcom počte sedačiek v továrenských tímoch v tomto šampionáte, sa Maťo Homola rozhodol ísť do európskeho šampionátu TCR Europe, s cieľom vyhrať. Na to mu bude slúžiť najlepšie auto v kategórií TCR, Hyundai i30 N TCR, v talianskom tíme Target Competition, kde mu pretekového inžiniera bude robiť opäť Jaro Krajčí. Maťo sa takisto stáva ambasádorom Hyundai N pre Slovensko.
2018 FIA WTCR & Peugeot 308 TCR
Pre rok 2018 sa dve najväčšie svetové série pretekov cestovných vozidiel (FIA WTCC a TCR International Series) spojili a vytvorili svetový pohár FIA WTCR (FIA World Touring Car Cup). Maťo Homola, ako jediný jazdec zo Slovenska, sa pridal k elitnému štartovému poľu 26 jazdcov a reprezentuje Slovensko na svetovej úrovni. Maťo bude štartovať s továrenskou podporou Peugeot Sport s vozidlom Peugeot 308 TCR v belgickom tíme DG Sport Compétition.
2017 Nová výzva v TCR s Opel Astra OPC TCR
Po úspešnej sezóne 2016 v TCR International Series, kde skončil Maťo Homola na 5. mieste v celkovom poradí, sa roztrhlo vrece s ponukami na sezónu 2017. Po dlhom zvažovaní všetkých ponúk voľba nakoniec padla na úspešný belgický tím DG Sport, ktorý s priamou podporou Opel Motorsport a Kissling Motorsport. Máme sa na čo tešiť!
2016 TCR & SEAT Leon Cup Racer TCR
Maťo v roku 2016 vstúpil do svetového motoršportu. Po jednorázovej účasti vo WTCC v roku 2015, sa Maťo a jeho tím rozhodli v sezóne 2016 vstúpiť do progresívneho a zvučnými menami nabitého svetového šampionátu TCR International Series. Maťo sa predstavil v 11 krajinách po celom svete, dokonca 3 podujatia sa išli počas víkendu Formuly 1. Maťo sa umiestnil na 5. mieste.
2015 SEAT Leon Cup Racer
V roku 2015, sa Homola Motorsport spojil so SEAT Slovensko a Maťo Homola bude mať v svojich rukách SEAT Leon Cup Racer s preplňovaným 2-litrovým motorom o výkone 330 koní. Maťo, ako ambasádor SEATu na Slovensku, sa s ním opäť zúčastní boja o titul v Majstrovstvách Európy FIA ETCC v kategórií Single-Make-Trophy s možnosťou príležitostných štartov v ostatných atraktívnych sériách.
2014 Nové BMW 320TC WTCC
V roku 2014, Team Homola Motorsport sa spolu s Maťom Homolom posunul vyššie a kúpil lepšie a výkonnejšie auto zo šampionátu WTCC z roku 2013 – BMW 320TC WTCC, s ktorým dosiahol Maťo v poradí už druhý titul Vicemajstra Európy FIA ETCC za rok 2014 s viacerými víťazstvami – najpamätnejšie je dvojité víťazstvo zo Slovakia Ringu. Rok 2014 poskytol Maťovi veľmi veľa nových skúseností a výrazne vyzrel ako jazdecky tak aj mentálne.
2013 Druhé miesto vo FIA ETCC
V roku 2013, Maťo Homola spolu s tímom Homola Motorsport absolvovali kompletnú sezónu vo FIA ETCC s vozidlom BMW 320si WTCC. Na začiatku neboli žiadne veľké očakávania, avšak 3 víťazstvá a 2 druhé miesta v sezóne potvrdili, že mladý talentovaný Maťo Homola je veľmi rýchly a konkurencieschopný v nabitom šapionáte FIA ETCC. Podarilo sa mu biť o titul Majstra Európy až do posledných pretekov v Brne, kde sa stal Vicemajstrom Európy FIA ETCC v triede S2000 pre rok 2013. Tento výborný výsledok v sezóne dal Maťovi veľa skúseností a veľkú motiváciu pre sezónu 2014.
2012 BMW 320si WTCC
V roku 2012 kúpil Team Homola Motorsport najrýchlejšie WTCC auto s 2-litrovým atmosferickým motorom v tom období, BMW 320si WTCC. Maťo, ako prvý jazdec zo Slovenska, vstúpil do šampionátu Majstrovstiev Európy FIA ETCC. Na prvom podujatí na domácej trati Slovakia Ring, dokázal Maťo dvakrát skončiť na 3. mieste, tzn. 3. miesto celkovo, a tak sa Maťo stal historicky prvým Slovákom, ktorý stál na stupni víťazov počas FIA ETCC. Počas ďalšieho podniku na Salzburgringu mal Maťo vážne problémy s motorom a tak sa tím nakoniec rozhodol pokračovať v Majstrovách Slovenska v pretekoch automobilov na okruhu, kde Maťo skončil na 2. mieste ako Vicemajster v triede D4-2000ccm.
2011 Dominácia v MSR pretekov na okruhu
V roku 2011, Maťo úplne dominoval Slovenským okruhovým majstrovstvám v triede D4-2000ccm, taktiež aj vo FIA Central European Zone Circuit Trophy. S vozidlom Alfa Romeo 156 WTCC dokázal vyhrať veľa pretekov a s veľkým náskokom sa stal najmladším okuhovým Majstrom v pretekoch automobilov na okruhu v triede D4-2000ccm. V novembri toho roku v Sarajeve, dostal Maťo priamo z rúk prezidenta FIA, Jeana Todta, ocenenie za 1. miesto vo FIA Central European Zone Circuit Trophy (v triede do 2000ccm)
2010 Automobilové preteky
V roku 2010, po pár testovacích dňoch, sa Team Homola Motorsport rozhodol vstúpiť do Majstrovstiev Slovenska v pretekoch automobilov na okruhu vtedy s len 16-ročným Maťom Homolom a so Škodou Fabia 1,4 Kit Car. Maťo odjazdil len druhú polovicu automobilovej sezóny, ale aj to stačilo na perfektný výsledok – 2. miesto celkovo v triede D4-1400ccm. Po tomto úspechu sa tím rozhodol úplne presedlať do automobilových pretekov a bolo to výborné rozhodnutie!
2008-2010 Motorkáry
Od roku 2008 do 2010, Maťo pretekal v slovenských a českých motokárových majstrovstvách. Maťo mal 14 rokov keď začal pretekáť v motokárach, čo bolo dosť neskoro, keďže väčšina jazdcov začína jazdiť v motokárach už od 7 rokov. Ale Maťo sa učil rýchlo a jeho talent nemohol ostať nepovšimnutý. S narastajúcou konkurenciu každý rok, Maťo skončil každú sezónu na 5. mieste celkovo v triede Rotax Max Junior. Maťo sa v motokárach veľa naučil a bol pripravený využiť tieto skúsenosti v automobilových pretekoch.